دانشگاه سالرنو Salerno ایتالیا و رشته ها و دانشکده ها 2024

فهرست موضوعات

دانشگاه سالرنو (Università degli Studi di Salerno یا UNISA به ایتالیایی) یک دانشگاه معتبر در ایتالیا است که در شهرهای فیشیانو و بارونیسی واقع شده است.

محل اصلی دانشگاه در فیشیانو و دانشکده پزشکی آن در بارونیسی قرار دارد. این دانشگاه از سال 1944 با تأسیس “Istituto Universitario di Magistero Giovanni Cuomo” شروع به فعالیت کرد که از سنت تاریخی برجسته و باستانی دانشگاه پزشکی شولا مدیکا سالرنو انگیزه گرفته بود.

در سال 1944، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دولتی تأسیس شد و از آن زمان به بالا تعداد دانشجویان آن رشد قابل توجهی داشته است.



سال تاسیس

1944



لوکیشن

فیسچیانو



رتبه جهانی

800+

معرفی دانشگاه سالرنو University of Salerno

دانشگاه سالرنو Salerno ایتالیا و رشته ها و دانشکده ها 2024دانشگاه سالرنو Salerno ایتالیا و رشته ها و دانشکده ها 2024

دانشگاه سالرنو، یکی از موسسات برجسته آموزش عالی در ایتالیا، دارای ده دانشکده متنوع است که شامل حوزه‌های مختلفی از جمله فلسفه و هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، زبان‌ها و ادبیات خارجی، حقوق، پزشکی، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی، داروسازی و علوم سیاسی می‌شود.

این دانشگاه با بیش از ۴۰۰,۰۰۰ جلد کتاب، که همگی در کتابخانه اصلی به نام “بیبلیوتکا Eduardo R. Caianiello” قرار دارند، یکی از مجموعه‌های کتابخانه‌ای بزرگ و معتبر در ایتالیا به شمار می‌رود.

همچنین، در سال ۲۰۱۵، مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی “معرفت مدیترانه‌ای” (ICSR Mediterranean Knowledge) در دانشگاه سالرنو تأسیس شد. این مؤسسه با هدف ترویج تحقیقات و منتشرسازی دانش درباره مسائل مهم حوضه مدیترانه فعالیت می‌کند.

فعالیت‌های این مؤسسه شامل برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، منتشر کردن مقالات و ترویج تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران و دانشمندان مختلف است.

دانشگاه سالرنو به عنوان یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی برجسته، با تأکید بر ارتقاء سطح دانش و ترویج فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف، به یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان و پژوهشگران از سرتاسر جهان تبدیل شده است.

تاریخچه دانشگاه

برای تحصیل در ایتالیا، دانشگاه سالرنو دارای یک تاریخچه فراوان و جالب است. در دوره‌های میانه قرون وسطی، “Schola Medica Salernitana” در سالرنو به عنوان مهم‌ترین مدرسه پزشکی در اروپا شناخته می‌شد، که از قرن 10 تا 13 میلادی بود که بیشترین تأثیر را داشت.

پس از ظهور دانشگاه‌های پزشکی، این مدرسه به طور موقت با دانشگاه ناپل متحد شد و از سال 1253 تا 1258 دانشگاه ناپل را به سالرنو منتقل کرد، اما سپس به ناپل بازگشت و در همانجا مدرسه پزشکی خود را بنیان نهاد.

در همین حال، دانشگاه مونپلیه جایگزین سالرنو به عنوان مدرسه پزشکی برجسته جهانی شد و تا قرن 14 میلادی، دانشگاه سالرنو متوقف شد.

دانشگاه مدرن سالرنو نسبت به “Istituto Universitario di Magistero Giovanni Cuomo” برمی‌گردد، که در سال 1944 به عنوان یک دانشکده آموزش معلمان با توجه به این تقلید از این تقلید معروف و باستانی تأسیس شد.

در سال 1968، این مؤسسه به دانشگاه دولتی، یعنی دانشگاه سالرنو تبدیل شد و از آن زمان تاکنون، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد دانشجویان بوده است.

دانشکده های دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو دارای ده دانشکده است:

1. دانشکده هنر و فلسفه
2. دانشکده اقتصاد
3. دانشکده آموزش
4. دانشکده مهندسی
5. دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی
6. دانشکده حقوق
7. دانشکده پزشکی
8. دانشکده ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
9. دانشکده داروسازی
10. دانشکده علوم سیاسی

کتابخانه “بیبلیوتکا Eduardo R. Caianiello” بیش از ۴۰۰,۰۰۰ جلد کتاب را به دانشجویان ارائه می‌دهد و یکی از مجموعه‌های مهم کتابخانه‌ای در ایتالیا به شمار می‌رود.

دانشگاه سالرنو در ایتالیا، با تمرکز بر تحقیق و توسعه، در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله:

مهندسی

پزشکی

علوم اجتماعی

فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند.

این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز برجسته فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه‌های متعددی را برای افراد ارائه می‌دهد.

تعداد کل دانشجویان این دانشگاه 25397 نفر است که شامل 406 دانشجوی بین‌المللی نیز می‌شود. این دانشگاه دارای 1174 عضو هیات علمی است که در تحقیقات و آموزش مشغول به فعالیت هستند.

در رتبه‌بندی بین‌المللی، دانشگاه سالرنو در QS World University Rankings به موقعیت‌های زیر رسیده است:
– رتبه در ایتالیا: 23
– رتبه در جهان: 801-850

این دانشگاه انتخابی جذاب برای دانشجویان برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی است و برنامه‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد.

رشته های کارشناسی دانشگاه سالرنو

رشته‌های تحصیلی دانشگاه سالرنو به صورت زیر است و به زبان ایتالیایی برگزار میشوند:

رشته تحصیلی توضیحات فارسی
Agriculture And Veterinary کشاورزی و دامپزشکی
Ethnic Studies مطالعات اقوام
Sciences علوم
Education آموزش
Engineering مهندسی
Foreign Languages زبان‌های خارجی
Philosophy Religion And Theology فلسفه، دین و الهیات
Public Affairs And Law امور عمومی و حقوق
Social Sciences علوم اجتماعی
Medical And Allied Health Care پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی وابسته
Art Design And Architecture هنر، طراحی و معماری
Business And Management کسب و کار و مدیریت
Computer Science And IT علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
Environmental Studies And Earth Sciences مطالعات محیطی و علوم زمین
Hospitality Leisure And Sports مهمانداری، اوقات فراغت و ورزش
Humanities علوم انسانی
Journalism And Media روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها
Natural Sciences And Mathematics علوم طبیعی و ریاضیات
General And Interdisciplinary Studies مطالعات عمومی و بین‌رشته‌ای

این جدول نماینده انواع مختلف رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه سالرنو است، که هر کدام به تحقیقات و آموزش در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

دانشکده های دانشگاه سالرنودانشکده های دانشگاه سالرنو

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه سالرنو

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه سالرنو فقط به زبان ایتالیایی برگزار می شوند و فقط سه رشته به زبان انگلیسی برگزار می شود:

ارشد شیمی
ارشد صنایع غذایی
ارشد مدیریت

 

ددلاین دانشگاه سالرنو

مهلت ثبت نام در دانشگاه سالرنو برای سال تحصیلی جدید تا 31 مارس ادامه دارد. این مهلت برای دانشجویان جدید وارد دانشگاه در انواع رشته‌های تحصیلی مختلف اعم از مهندسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر و غیره، امکان پذیر است.

در این مدت، داوطلبان می‌توانند اقدام به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین کنند، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند و هزینه‌های ثبت نام را پرداخت کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد رشته‌های موجود، شرایط و مراحل ثبت نام، داوطلبان می‌توانند به وبسایت رسمی دانشگاه سالرنو مراجعه کنند یا با دفتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرند.

این مهلت به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا در مراحل آخرین ثبت نام خود کمک و پشتیبانی لازم را دریافت کنند و به صورت موفقیت‌آمیز به دانشگاه سالرنو پیوسته و مسیر تحصیلی خود را شروع کنند.

شرط معدل دانشگاه سالرنو

در فرآیند ثبت نام خود شرط معدل دانشگاه سالرنو را ندارد، به این معنی که برای ورود به برنامه‌های تحصیلی خود، دانشجو باید یک معدل حداقلی مشخص را داشته باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه سالرنو به دانشجویانی که تمایل به ورود به دانشگاه دارند، این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از معدل، درخواست خود را برای ورود به برنامه‌های تحصیلی مختلف ارائه دهند.

این سیاست به دانشجویان اجازه می‌دهد که بر اساس سایر معیارهایی مانند تجربه پیشین، توانایی‌ها و اهداف شخصی خود، به تصمیم‌گیری در مورد انتخاب برنامه تحصیلی بپردازند، بدون اینکه به معدل خود در سال‌های پیشین نگرانی کنند.

این سیاست از جمله اقداماتی است که دانشگاه سالرنو برای افزایش دسترسی به آموزش عالی و ارزش‌گذاری توانایی‌های فردی و تنوع فردی در دانشجویان خود انجام می‌دهد.

وبسایت دانشگاه University of Salerno

وبسایت رسمی دانشگاه سالرنو در آدرس https://web.unisa.it/ قرار دارد. این وبسایت منبع اصلی اطلاعات درباره دانشگاه سالرنو می‌باشد و اطلاعات گسترده‌ای در مورد برنامه‌های تحصیلی، فعالیت‌های پژوهشی، خدمات دانشجویی، اخبار و رویدادهای دانشگاهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وبسایت دانشگاه سالرنو به زبان‌های مختلف، از جمله ایتالیایی و انگلیسی، قابل دسترسی است و اطلاعاتی درباره تاریخچه دانشگاه، فلسفه آموزشی، امکانات دانشگاه، اساتید و پرسنل، ارتباط با دانشگاه، فرصت‌های شغلی و دوره‌های آموزشی را فراهم می‌سازد.

از طریق این وبسایت، داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام، مشاوره تحصیلی، دریافت اطلاعات درباره شرایط و مدارک لازم برای ورود به دانشگاه، و همچنین مراجعه به ادارات مختلف دانشگاه، اقدام نمایند.

رتبه دانشگاه

دانشگاه سالرنو یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در فیشیانو، ایتالیا است. این دانشگاه در رتبه 801-850 در رتبه‌بندی QS جهانی دانشگاه‌ها برای سال 2025 قرار دارد.

 

موقعیت رتبه‌بندی
در رتبه 801-850 QS World University Rankings 2025
در رتبه 251-300 QS WUR Ranking By Subject
در رتبه 553 QS Sustainability Ranking
در رتبه 74 Europe University Ranking

 

به این مطلب امتیاز دهید
5/5
مشاوره تحصیلی